Ledig måndag




Första riktiga lediga dagen idag och det känns skönt!!
Jäkligt skönt slippa stiga upp och stressa iväg någonstans på morron då jag var dödstrött fast jag däckade på soffan vid halv tio igår..
Jag och gossen har haft mysmorron innan vi gjorde oss klara och åkte mot sjukan på att lämna prover på lab och sen till Bm för att kolla hur bebis har det i magen..
Allt såg bra ut!


Blodtryck: 107/65 vilket var bra med tanke på att jag samlar en del vätska
SF mått: 30cm (Alwin lånade måttbandet först och mätte magen och sa att den var "Stor" ;)
Hb eller vad de heter: 117 så det hade stigit lite sen förra gången då det låg på 113 och jag börjat äta järntabletter sen dess



Bebisen har vänt sig och det förklarar nog ilningarna och det onda jag haft nertill i magen senaste tiden då den säkert borrar neråt med huvudet eller liknande.. Än är den så pass liten så det finns plats att vända sig igen om den skulle känna för det men det ska vi ju hoppas att den inte gör..
När Alwin vände sig i magen kände jag det och det var sjukt obehagligt följt av en jävla smärta och illamående!!


Bilresan till sjukan började inte alls bra och jag fick gråta en skvätt innan vi kunde köra iväg, Alwin satt i baksätet och lät orolig när han sa "mamma, mamma?" Stackaren undrade nog vad tusan jag höll på med.. Jag är inte den som gråter i första taget och egentligen så var det för en struntsak men jag skyller på hormonerna!!
Nu ska jag passa på att vila en stund medan gossen gör det, jag är helt färdig!!









Kommentarer
Hanna - Mamma till Wilma

Varför var du ledsen gumman? :(

2011-11-14 @ 18:24:23
URL: http://wildbee.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0