Så var det dax igen




Så var det dax för sjukstuga här igen.. :(
Alwin var ganska hes i söndags och hostade lite men annars som vanlig så han var på dagis igår och när jag kom hem från jobbet låg han i soffan och jag såg direkt att det inte var som det skulle så tempade honom och mkt riktig 39,6 visade det så det var bara häva i honom alvedon och sen blev han lite piggare..
Vi käkade middag och han åt hur bra som helst, två portioner mat, grönsaker och en macka..
Mös på i soffan tills det var dax att byta blöja och ta på pyjamasen.. Jag hade just tagit på honom blöjan och skulle ta av tröjan när han hostade och det bara bubblade i munnen och såg ut som att han skulle kvävas så snabbt upp med honom så han fick kräkas i tvätthon.. Huvva!!
Segt slem och maten kom upp så det var bara slänga honom i duschen..




Natten har jag spenderat på madrass i hans rum och så många timmars sömn har det inte blivit då han varit så ledsen, säkert febervärk och när han väl kom till ro så börja han hosta som tusan.. Stackas liten!!
Några timmar fick vi iaf ihop på morronsidan så får se hur länge han orkar vara vaken innan det är dax för vila..
37.8 visade tempen nu på morron och han är pigg och glad så får se om det håller i sig eller om den stiger igen.. Lite skumt är det ju om det gått över lika fort som sist men bra iofs..

När Jocke kommer hem från jobbet sen ska jag blåsa iväg till Luleå för att umgås med bästaste Elin som jag inte träffat på hur länge som helst och nu har ju magen hennes bli stor oxå, så himla mysigt :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0