Jahap




Idag hade jag tänkt klippa klart gräset som jag började med igår men klipparen dog efter en stund så jag parkerade den.. Det tog slut bränsle och jaa jag kan tanka den men tanken läker så vi sa igår när vi tankade den att nästa gång den är tom måste vi plocka isär den så vi kan kolla om det går att laga vilket jag hoppas på för det känns väldigt onödigt om vi måste köpa en ni klippare bara för att tanken läker för den klipper då bra..
En tank brukar annars räcka till hela gården men inte nu inte..

Har iaf hängt upp ett "myggnät" i altandörren så man slipper få in så mkt djur då den är öppen..
Köpte nå gardinpar för 39kr på Ikea igår som är som myggnät så den andra åker sen upp vid ytterdörren :)
Det får duga tills jag får tag i myggnätslameller.. Om någon vet vart det finns såna så säg till!!

Sen hade jag tänkt börja bygga stommar till köket men jag och Jocke måste hjälpas åt att ta in dom som är till dom nedre skåparna så man inte behöver hålla på och lyfta och böka uti de där själv för den del paket väger en del.. Så nu vill vi ha bygghjälp ;)

Imorron är det kulturnatta så tanken är att gå ner på stan och kolla om vi sen åker till stugan återstår att se.. Vi har pratat om det men dom har lovat regn lördag och söndag och då känns det bättre att vara hemma och bygga för nu vill jag ha ett kök!! Tänk skulle man försöka sätta upp ett datum för när vi vill ha uppe det..?
Det lär nog dröja innan allt finslip osv är klart men ett uppsatt fungerande kök vill jag ha snarast!!



Så om ni känner er sugna på att bygga lite så är ni välkommna!!
Såklart får ni komma annars oxå ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0