Börjar det vända nu?





Känns som att orken och energin börjar komma tillbaka sakta men säkert.. Igår och idag har jag känt mig mkt piggare än jag gjort på flera veckor!! Om det har med vädret att göra eller vad det beror på vet jag inte men jag hoppas att det håller på att vända nu så man orkar göra något..

Har klippt färdigt gräset idag som jag började med i förrgår men inte gjorde klart då vi gick in och gossen skulle sova.. Har lite kvar bara där släpet står och nedanför björkarna men jag hatar att klippa där för alla grenar.. Tror vi ska försöka klippa av dom så man slipper huka sig så.. Har även börjar rensa i rabatten som jag tänkt ta bort nästan helt.. Pionerna kommer få vara kvar och kanske något annat men det mesta rycker jag upp för att rensa ogräs är ingenting som jag har lust eller tid med.. Blommorna jag ska ha ska jag ha i krukor så man slipper ogräs :)

Måste åka och köpa mig lite plantor här nån dag.. Hade velat köpa lite mer krukor bara men som det ser ut så kommer vi spendera ganska mkt tid i skärgårn i sommar och då är det ju ingen idé ha massa blommor som dör..



Förra årets blommor på framsidan :)


Nu ska jag gå ut och fortsätta i rabatten och kanske sola en stund.. Sen när grabbarna kommer hem ska det handlas till middagen som idag för bli sallad när det är så varmt och härligt ute och ikväll blir det att kolla in balen :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0