Dag 4




Har fått låna mammas dator så vi slipper fara utan tills våran är fixad eller om vi måste köpa ny.. Tur hon inte är snål om sina grejer!!  Sa jag att jag har världens snällaste mamma?? ;)

Är inne på 4e dagen idag med LCHF och jag tycker den har gått hur bra som helst dom här dagarna.. Visst blir man frestad av olika saker ibland men det gäller att tänka på vad man vill med allt detta och då är det så värt att skippa allt slisk osv!!
Jag ska ta in min motionscykel oxå från gillestugan så jag kan se tv eller film medans jag cyklar så blir det nog roligare än att sitta där ute helt själv så bara måste jag ta mig till gymet nu oxå när jag äntligen blivit frisk för nu känns det som evigheter sen man var där!!
Idag till lunch gjorde jag en paj som jag gjort massor med ggr förut som är sååå himla god!!




Här kommer receptet på den tyvärr blir det ingen fin bild då jag inte fotat den ;)

1 bukett färsk broccoli
1 pkt bacon
4 dl vispgrädde
5 ägg
200 g riven västerbottenost eller annan smakrik ost (Jag brukar ha vanlig riven ost på och så har jag Apetinas fetaost med smak av vitlök och persilja i pajen)
salt & peppar

Klipp bacon i bitar och stek i stekpanna. Dela broccolin i bitar. Lägg bacon och broccoli i en pajform och strö över osten.
Blanda samman ägg & grädde. Smaksätt med salt & peppar.
Häll äggsmeten i pajformen.
In i ugnen 225 C ca 25 min.
Ät med en god sallad till och gärna en skvätt balsamvinäger.

Idag tog jag även lite rökt skinka..
Man kan blanda i vad man själv vill, bara prova sig fram :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0