Pappas gosse




I fredags åkte Jocke iväg på bandyresa, den sista för detta året vilket känns skönt!!
Alwin har som vanligt sagt 100ggr per dag att han är ledsen och saknar pappa..
Det får jag höra varje dag så fort han inte är hemma och när pappa väl är hemma då är det någon annan han saknar, sötungen :)
Men idag har han nog saknat pappa extra mkt då han varit borta i flera dagar för i eftermiddag när jag höll på och fixa middagen så sa han bara "jag vill inte äta" så gick han mot altandörren och börja storgrina!!
Frågade varför han var ledsen och då sa han "jag är ledsen och saknar pappa" Satckars lilla hjärtat!!
Vi ringde då till pappa så då blev det bra..
Har sagt åt honom att pappa kommer hem inatt när vi sover så imorron kan dom leka och busa igen :)

Han är så pass medveten nu om att han är borta länge när han blivit såpass stor..
Tidigare så märkte han nog inte skillnad på någon timme eller flera dagar..





Under helgen har han iaf fått sova med mig i stora sängen :)
Jag sa åt honom i fredags när vi låg och mös i sängen efter vilan "tror du mamma kan sova i helgen när pappa är borta?" då svara han "men, jag kan sova här" Det är tur han tar han om mamma när pappa är borta!!
Så skönt att jag har mitt lilla hjärta oxå när Jocke är borta en del på jobb, träningar och matcher så jag inte behöver vara ensam..
Men imorron har jag sagt att han får sova i sin egen säng då pappa kommit hem för annars blir det så trångt så då sa han "jag får sova med mamma när pappa är borta", mkt riktigt :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0