Vad vill jag bli*??





Har funderat ganska länge nu på att börja utbilda mig till något annat än inom hotell som jag ju är utbildad inom för jag jobbar ju inte inom det yrket och kommer nog aldrig mer göra det heller..
Det är ett skitkul yrke men sämst arbetstider, stressigt som tusan och dåligt betalt så jag tror jag håller mig ifrån det..

Funderar på Undersköterska då jag jobbar och trivs inom vården och dessutom är ju det ganska brett men där tar det emot då jag vet att man måste ta blodprov och sånt under utbildningen och jag bokstavligen HATAR blod!!
Folk om har läst till det säger att det inte alls är så farligt så kanske man skulle överleva det iaf??
Dessutom så behöver man inte läsa upp betyg för de och man kan läsa på Komvux i den takt man själv tycker känns bra så då skulle jag isf kunna jobba under tiden.. Inte heltid då men lite iaf.. Och så är den bara i 1½år..

Förskolelärare är jag oxå sugen på men just där vet jag inte så mkt om man måste läsa upp betyg osv så det måste jag kolla upp.. Jag tycker ju allt som har med barn är göra är superkul men då är ju frågan om det är lika kul att jobba på en förskola där det är HÖG ljudnivå och mkt mindre fröknar på fler barn är det varit tidigare..?
Alwin farmor jobbar ju som det och när jag frågat henne så har hon sagt att det är jättestor skillnad att jobba som det nu motför när hon började då man var fler fröknar på varje avdelning men att det är kul osv..

Det är dom två utbildningarna jag funderar på mest men även några andra har snurrat i min skalle..
Den största frågan är ju då om det kommer finnas jobb inom dessa yrken??

Nå jag har ett tag på mig att fundera, måste ju även gå till Komvux och kolla vad dom säger..
Hade tänkt att jag ska börja lite småt isf när jag är mammaledig om jag känner att jag orkar då..
Sen är det ju det här med pengar, det blir ju massa tusen mindre varje månad om man ska plugga men det är väl värt det i slutändan, fast jag gillar ju inte det där att man kanske måste snåla och fundera om man verkligen har råd med vissa saker utan man ska kunna unna sig om man vill..

Nåja som sagt så hinner jag ju funder lite till :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0