Jippie!!




I fredags vid 18 tiden åkte vi in på akuten efter att jag pratat med dom och berättat om Alwins svullna och röda pille..
Det var inte uvi utan at det kommit smuts under förhuden (det hette något konstigt som jag inte minns) då man inte kan rengöra där så dom spolade och sen fick vi med oss grejer hem för att kunna spola vid varje blöjbyte..
Det var lättare sagt än gjort för ungen blir helt sjövild när han vet vad som väntar!!
På akuten gick det faktiskt ganska bra då han inte visste vad som komma skulle men han låg ändå ganska still med sin tutte,snutte och vovve i famnen..
Jag satt bedvid honom och höll i hans ben ifall han skulle börja sprattla..
Men hemma har vi måstat hjälpas åt så för att ens komma åt för han nyper ihop benen och vrider och vänder på sig..
Som tur var så var det bättre redan på lördagen men vi kommer ändå att skölja iaf en gång per dag ett par dagar till för att vara säkra på att det är borta..

Hur som haver så köpte vi både tranbär och citron dricka då jag misstänkte uvi när han var så ledsen och sa "aj aj" när han skulle kisssa så efter att ha druckit en hel del så kissade han även en del under fredagseftermiddagen och då hade han ingen blöja så först kom det i hans stol när han satt och åt och sen på golvet så vi tog fram pottan där farmor satt med honom och läste böcker och efter en stund hade det även kommit kiss i pottan, för första gången :)
Jag åkte iväg och hämtade kina mat och när jag kom hem säger Alwin "Jippie" och klappar händerna och då har han bajsat på pottan :)
Snacka om att man blir glad som mamma då för vi har ju verkligen försökt i sommar att få honom att göra något på pottan men inget har hänt..
Han har iblnad ställt sig upp och kissat på golvet ist..

Nu hoppas jag bara på att han kommer vilja använda pottan mer då han tyckte det var så kul då alla klappade händerna och sa jippie och bravo :)
Jag har absolut inga förväntningar på att få honom blöjfri än men träna kan man ju alltid :)


Snacka om att man blir glad över ganska udda saker som förälder ;)


Kommentarer
Hanna

Jaha okej. Stackars liten! Va skönt att det är bättre iaf :)

2010-09-13 @ 19:47:09
URL: http://wildbee.blogg.se/
Susanne

Skönt att det e bättre.. Stackars liten.

2010-09-14 @ 11:56:11
URL: http://susannelindvall.blogg.se/
Tomdina

What an awesome site.There certainly has been a lot of work gone into this.Congratulations for a job well done

2011-06-29 @ 12:57:13
URL: http://tomdina.bloghy.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0