Vänner??




Jag har gått och funderat på detta länge nu så nu bara måste jag skriva av mig lite..

Sen jag fått Alwin så har en del "vänner" näst intill slutat höra av sig vilket jag kan tycka känns lite konstigt för vissa trodde jag verkligen skulle finnas där oavsett vad men oj så fel jag hade!!
Det finns vissa som inte ens varit och hälsat på oss sen vi flyttade hit och knappt innan det heller..
Vi tyckas ha ganska olika värderingar här i livet och jag är ändå glad för dom valet jag har gjort för jag har världens finaste gossen som jag älskar mer än något annat!!
Såklart världens finaste smabo oxå!!

Många verkar tro att livet där slut när man skaffar barn men gud så fel ni har!!
Mitt liv började när jag fick Alwin och jag njuter av varje sekund med honom!!
Han är så himla glad och nöjd alltid, han säger ill om det är något som är fel eller om det är något han vill göra..
Han kramas och pussas och vill ofta ligga och mysa i våran säng..
Han följer med oss nästan överallt och är så glad när han får vara med och pratar och pekar för fullt!!

Att jag sen inte kan gå ut när som helst hur som helst det rör mig inte i ryggen för jag har inte det behovet längre!!! Visst nog tycker jag det är kul att gå ut och festa och ha kul med mina kompisar men det är ingenting jag måste göra i tid och otid!! Det kan dröja månader mellan gångerna och inte klagar jag för det!!
Oftast så är någon av oss hemma med Alwin när den andra går ut men ska vi båda iväg på något så har vi alltid farmor och farfar eller mormor och andra nära som ställer upp, det är aldrig några problem!!


Att jag sen har väldigt fina vänner som ställer upp om det är något och alltid finns där ska vi inte heller glömma!!
Jag är så glad att vi har så fina vänner som verkligen bryr sig om Alwin och ibland kommer hit bara för att leka och busa med honom, sen om vi är hemma eller inte det bryr dom sig inte om ;)

Det jag ville få sagt med det här inlägget är att sen jag fått barn så har jag verkligen märkt vilka mina riktiga vänner är!! Vare sig jag har ett eller tio barn så vet jag att ni alltid finns där hur tråkig ni än tycker att jag är som inte hänger med och festar var och varannan helg!!




Kommentarer
Sandra

Jag känner igen detta fenomen, en av min bästa vänner har jag inte ens fått ett sms av sedan jag fyllde år 2008, jag har hört av mig och ringt och så men jag orkar inte bry mig längre. Att ha gått från att umgås flera gånger i veckan till att hon bryter helt utan en förklaring är underligt.



Och allt i samband med att jag blev gravid och fick Dennis, men hennes förlust =)

Jag har andra goa vänner som alltid finns där oavsett om jag skulle ha en eller tio

2010-06-01 @ 09:59:08
URL: http://sassan86.blogg.se/
Leea

Du är inte ensam om att känna så. Alla mina vänner försvann när jag var gravid, men som sagt de är inga riktiga vänner. Jag och min karl pratade om de där för någon kväll sen och vi kom fram till att de är när man skaffar barn som livet börjar :)

2010-06-01 @ 18:49:40
URL: http://poottan.blogg.se/
Sofie

Komiskt, har tänkt på precis samma sak idag, underligt det där!

2010-06-01 @ 19:12:36
URL: http://mammanollnio.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0