Riktig jävla slarver!!






Jag måste bekänna en sak!!
Jag har så länge jag kan minnas varit en riktigt slarver som sakerna bara ramlat ur händerna på och sen har dom fått ligga där.. Speciellt duktig på att bygga klädhögar brevid sängen och när jag bodde hemma bredde dom ut sig över HELA rummet!!
Jag kan inte själv riktigt förstå hur fort jag lyckas bygga en sån stor hög med kläder på bara någon ensataka dag!!?
MEN jag måste nog ändå säga att jag blivit betydligt bättre på att hålla efter mig fast klädhögar det bygger jag ännu men jag tar bort dom innan dom blivit alldelens för stora ;)

Det har som blivit bättre och bättre ju större boende jag har haft..
När jag bodde i Luleå i trean på typ 90kvm så var jag knappt hemma så jag hann inte stöka ner och dom få gångerna jag var hemma så gick dammsugaren så där höll jag nog efter ganska bra..
I ettan jag hade när jag flyttade tillbaka till Kalix så kunde det vissa dagar se ut som ett bombnedslag bara det låg något enstaka plagg framme då den bara var på 37kvm..
Trean som jag och Jocke hade tillsammans var på 70kvm så den var inte så stor den heller och där vart det lätt stökigt :)
Här i huset försöker jag hålla efter så gott jag kan men jag varken kan eller orkar plocka och städa varenda dag fast just nu så känns det som att det är de enda jag gör..
Jag städar, tvättar osv på mina lediga dagar så jag hinner knappt göra annat men det måste ju göras och det är inte ofta det händer att någon annan gör det och händer det så är det efter en massa gnäll!!

Det jag ville få sagt med detta var att man lär sig mer och mer med åren och jag har alltid tyckt att det är mkt snyggare med ett rent och städat hem men har inte alla gånger haft det så..
Nu bor jag inte själv längre så då borde jag ju inte behöva känna den pressen att jag måste städa varenda dag, att jag inte behöver dammsuga, ställa mig vid spisen, tvätta eller vika tvätt så fort jag kommer hem!!
Det skulle kännas så himla skönt att få komma hem till ett rent och fint hem med rena kläder och maten klar så jag slipper tänka på det och bara få ta det lugnt!!
Undra om det någonsin kommer hända??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0