Bakdag




Dagen igår var en riktigt bra dag då jag hade tjejsällskap av Ida och Vickan mest hela dagen och kvällen :)
Dom lämnade mig bara någon timme vid middagstid för att sedan komma tillbaka :)
Ida kom hit från förmiddagen igår och vi började med att snöra ihop degen till Philadelphiabulla som sedan fick jäsa medans vi for iväg och hämtade gossen på dagis, han blev jätte glad när han såg att Ida var med (han har inte träffat henne på länge då hon varit upptagen med riktigt viktiga saker)
Sen hem och fortsätta med baket och Alwin fick såklart hjälpa till vilket han tyckte var jättekul!! :)



Vi gjorde även falsk tosca och dessa super goda men sliskiga brownies :)
Jag hade ju tänkt vara duktig och fota det vi bakat men såklart så glömde jag helt bort det..

Till middag stekte jag fläskfilé, gjorde klyftpotatis (så himla gott med hemmagjorda) , fixade en sallad och till det gjorde jag bea men den gjorde jag från påse för det är så avancerat att göra egen ;)
Riktigt gott med ordentlig mat men idag tror jag nog att jag kör på något nyttigare ;)

Efter middagen drog Jocke iväg till byn för att se hockey (han ville tydligen inte vara här med oss tjejer)
Jag och gossen busade och mös på innan det var dax för honom att krypa till kojs..
Jag tände massa ljus och inväntade tjejerna och när dom kommit så drack vi thé och fikade innan vi gick in på godis och chips men jag måste säga att det blev då ingen "vräkarkväll" iaf för man var som inte alls så sugen som man hade trott och lika bra var väl det!!

Idag vette tusan vad vi ska hitta på men något måste vi ju göra :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0