Våran helg




I fredags var jag och hämtade en v50 som vi skulle låna över helgen för att få känns på hur det är med plats i den då man har i bilstolen osv.. Rymlig var den och himla skön att köra men det var nog inte så konstigt då det var en -10 och den hade endast gått 63mil när jag hämtade den :)
Vi har hunnit knåpa ihop sidådär 30 mil ungefär och jag måste säga att jag är imponerad av att Jocke inte sagt emot för han gillar ju inte att åka/köra bil så mkt :)

På lördag vid halv 12 åkte vi upp mot Överkalix för att gå på marknaden där vi fyndade ett par foppatofflor i form av Blixten McQueen i blått åt gossen som han älskar!! Så säger han åt alla att han fått dom av pappa :)
Så fick han sig två t-shirts, en med barcaloggan och en som det står "När gud gjorde mammorna gav han mig den bästa" :) Så fick han även sig en uppblåsbar hammare som piper då man hammrar med den som han tycker är jätte kul, jag fiskade i en fiskedamm för att få den men fick inte den siffran men skulle ha för en hammaren men hon var snäll och gav oss en iaf :) Köpte även marknadskola..
Efter marknaden åkte vi till Kypas där vi bäddade och gjorde iordning i lillstugan där vi skulle sova..
Vi åt grillat ute i partytältet och sen satt vi där och drack nån kall och så.. T och T åkte in till Ökx och gick på öltält men vi andra satt kvar och surrade och sen spelade vi volleyboll och kastade pil och så.. En lugn och trevlig lördagkväll..

Igår när vi ätit frukost och packat ihop så åkte vi till marknaden igen för att köpa oss strumpor och så även chips.. Sen styrde vi mot Bäckeskäre i spöregnet (det riktigt öste ner) där vi var ett par timmar och fick oss middag och plockade åkerbär innan vi åkte hem och lasta ur bilen och for iväg en sväng till byn men där var ingen hemma så vi for ohc handlade och sen hem :)

Vi har alltså mest kört omkring den här helgen men jag klagar då inte :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0