Bricanyl??





Igår gick jag och la mig vid halv nio för jag var helt trött och slut..

Hade int i kroppen och orkade inte göra nå!!
Halv två inatt vaknade gossen och pekade på sin vatten flaska så han fick den och drack upp ALLT som var i, det var mer än hälften!! Jätte bra att han dricker ordentligt så han inte torkar ut stackarn!!
Halv fem fick han välling och somnade om till sex då han gnällde och inte riktigt hade ro att ligga så vi steg upp och böt blöjan som det inte alls var mkt kiss i.. Jag blir så orolig att han ka få vätskebrist men nu har han ju druckit bra på morron och jag försöker hela tiden få i honom mer..

Efter han fått torr blöja så la vi oss på soffan där vi somnade om jag riktigt mysigt var det!!

Jag tycker det är så mycigt när han vill ligga nära för det händer inte så ofta längre då han inte har ro att ligga still ;)

Har ju glömt berätta att vi var in på akuten i lördags, jag ringde dit på morronen för han knappt
velat äta eller dricka under ca2 dagar och så har han ju haft hög feber sen tisdag förra veckan så dom ville att vi skulle komma in så en doktor fick kolla på honom så det inte var någon infektion eller virus..
Dom lyssnade på lungorna, kollade i halsen och öronen, tog blodprov osv..
Alwin var jätte duktig och satt som ett ljus när dom tog blodprov på honom..
Allting såg bra ut så det är bara fortsätta med febernedsättande och så fick vi utskrivet Bricanyl i flytande form som dom sa att vi ska ge till natten så han får lättare att andas och inte behöver hosta så mkt.. (han har hostat så mkt senaste veckan så han har kräkts och alltså inte fått behålla maten)
Men då sa flera sen åt mig att vi absolut inte ska ge honom det till natten för att dom blir helt uppspelt, får hjärtklappning osv och då kan man inte somna.. Så om man ska ge så ska man ge under dagen..
Vi får se om vi alls ger något..?

Är det någon som vet någonting om detta??


Kommentarer
Leea

Tycker du ska lyssna på vad läkarna säger, alla barn reagerar juh olika på mediciner :)

2010-02-01 @ 09:41:33
URL: http://poottan.blogg.se/
Anonym

Hej Emma! Ngr få gånger har vi fått ge flytande bricanyl till Elias. Dels får han så liten mängd. (på han funkar det bra). Tycker ingenting annat är bra. Men barn är ju så olika. Men testa iaf.kram kram.

2010-02-04 @ 06:21:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0