Men vi gillar snö!!




Fett less detta förbannade skitväder som vi har hela tiden!!
Är det inte 30minus så vräker snön ner så man kan som aldrig vara ute och leka i snön!!

Glad blev jag iaf när jag kom hem från jobbet och såg att Jockes pappa varit här med traktorn och skottat en massa!! Sa åt Jocke igår att vi måste fråga om han ska till Kalix med traktorn nå innan jul så han kan komma och skotta på framsidan och gaveln så vi får lite mer plats för bilar så man inte behöver tränga ihop alla på julafton..
Vi har ju inte så jättestor yta att stå på annars men nu när det är vinter och fruset så går de ju stå på gräsmattan utan att den blir förstörd :)
Det enda som behövs skottas nu är framför bron och garaget men det sparar jag till sen då jag hämtat Alwin för han gillar att skotta :)



På tal om snö så hittade jag en svinigt snygg jacka igår i Haparanda som jag nästan tror att jag måste fara och köpa sen efter jul så vi håller tummarna för att den finns kvar för jag blev helt kär!! Ännu bättre skulle ju vara om den finns här i Kalix så blir de närmare ;)
Behöver verkligen en ny täckjacka som är lite tjockare och större så man får under en hel massa kläder om man typ är i stugan och är ute hela dagarna eller åker skoter då jag alltid fryser!!

Nu ska jag dra på mig skoterkängorna och blåsa till dagis och hämta hem lillhjärtat :)





Kommentarer
Tess

Vad är de för jacka?

2010-12-21 @ 14:21:07
URL: http://tessanstromback.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0