Vinbär





Det blev inte fullt en 10liters hink med vinbär idag men tänkte att vi ska fara nån dag till och plocka så vi kan plocka lite svarta oxå :)
Alwin var jätte duktig och började plocka i hinken jag hade med åt honom men sen åt han upp det och gick och åt direkt från busken, sprang och gömde sig bakom busken och ropade på mig så smög han fram och sa "tittut" :)
Trodde han skulle bli less fortare än han faktiskt blev så jag tycker han gjorde det bra som höll ut men hade inte gammelfarmor sagt att hon skulle plocka fram fika så hade han nog stått ut en stund till ;)

Nu har jag en skinkstek på spisen som vi ska äta till middag så jag hoppas den blir god även denna gång..
Sen ska jag lägga mig och sova nån timme så jag orkar vara vaken inatt :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0