Tjurig unge!!





På morron vaknade jag av att lillgossen kom tassandes in i vårat rum och kröp upp i sängen brevid mig, då snackar vi myyys!! Inte ett ljud från honom före, annars brukar han ha en tendens att ropa på oss och sitta i sin säng och vänta tills vi kommer men inte idag.. Lilla hjärtat :)
Dock var klockan endast tio över sex då och när Jocke for till jobbet innan sju så ville Alwin se bilar så jag slog igång den och la mig under täcket igen, det var så svalt och skönt i sovrummet så jag hade nog kunnat sova lääänge!!
Låg och läste ett tag och Alwin kom in då och då och kollade så jag var vaken eller nåt :) hihi

Efter frukosten åkte vi till mamma där Nova är ett par dagar (Hon åkte med oss till kalix igår) så barnen skulle få leka lite och dom har faktiskt lekt rätt så bra och busat en hel del, annars brukar Nova inte riktigt vilja leka med Alwin utan brukar tycka han är ivägen och så..
När det var dax för Alwin att vila la jag mig med honom i mammas säng och skulle kliva upp då han somnat men såklart så somnade ju jag oxå och skönt var det!! Det är alltid så skönt att sova på dagen!!
När vi sen vaknade så måste han ha vaknat på fel sida för gud så gnällig och missnöjd han sen varit hela eftermiddagen.. Ingenting har varit bra!!
Vi var och handlade på Ica där var det gnäll när han inte fick springa med vagnen som han ville, vilket han annars aldrig brukar göra utan han brukar gå snällt brevid och vara glad då man packar saker i den..
Han ville åka i mormors vagn men när jag skulle lyfta upp honom där så var inte det heller bra..
När vi skulle betala så började han backa iväg med vagnen och grina.. Snacka om att man blev svettig då man inte är van med sånt!! Men det ska ju oxå upplevas nån gång :)





Nu sussar han gott i sin lilla säng :)
Han blir alltid så glad när man säger att han ska gå och sova för då får han ju mysa med tutte, snutte och vovven heeela natten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0