Morronpigg gosse





Alwin bestämde sig för att göra morron 5.15 så han kom in i vårat rum och ville se på bilar men jag sa att det är natt och att vi ska sova så han la sig mellan oss men hade inte ro att ligga still utan tvillade runt, sparkades, satte sig upp m.m så jag sa att om han inte ligger ner får han gå till sin egen säng vilket han ville..
Bar dit honom och det blev tyst, hann precis somna om så kommer han igen 40minuter senare så det blev en tidigt morron idag!! Suck och stön!!
Egentligen så ska jag väl inte klaga då vi varit så bortskämda med att han sovit läänge på morronen osv men när man inte är van så blir det jobbigt :)
Gissar att det beror på att han nu kan kliva upp själv från sin säng och det är ju roligare att vara uppe och leka än att sova ;)

När vi skulle packa och göra oss klar för dagis var det grin hit och dit.. Han skulle ha tutten i munnen och ha med sig vovven dit så jag lät honom ha det då han var trött och grinig.. Förstod att han skulle bli ledsen då jag lämnade honom eftersom det är så länge sen han varit där och han var så trött så jag stannade en stund men sen när jag skulle fara så ville han såklart att mamma skulle stanna..
Han grät när jag gick men gick med fröken till fönstret och vinkade och då gick det bra..
Hoppas bara han orkade äta lunch innan han somnade för han var verkligen trött!!

Han har fått en prick på ena kinden som han igår klia uti och idag såg den större ut.. Såg oxå att han hade tre på benet och en hade han kliat sönder.. Tänkte jag skulle ringa sjukan för att kolla vad det är..?
På dagis sa dom att det kan vara vattkoppar men jag tvivlar då det var så få men en del får ju inte nå mkt..
Hoppas inte det är det så han smittar dom andra barnen fast tillika så skulle det nog vara bra om han fick göra bort det innan han blir större för det blir nog jobbigare då..?!






Kommentarer
Josse

Det blir alltid så fina bilder när Ida fotar! :)



Visst går Alwin på nystads? Vad tycker du? Vi har sökt plats där åt Frida till januari..

2010-08-12 @ 20:39:40
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

är det vattkoppor får han gärna komma o smitta mina barn :P bättre nu än senare !



sv: hehe okej, ja bil hade vi inte kunnat klara iss utan, vi är beroende av den! nu är det bara ja som ska ha körkort!



kram

2010-08-13 @ 01:30:47
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Josse

Okej det låter ju bra det! Jag tror att blandade avdelningar kan vara rätt bra också? Så lär sig barnen att leka tillsammans i olika åldrar. Men jag har inte erfarenhet av något så. Men ja håller tummarna att Frida kommer trivas när det är dax för henne att börja. Hon älskar att vara med andra barn så jag tror det kommer gå bra! Kanske hon och Alwin hamnar på samma avdelning, vem vet :)

2010-08-15 @ 19:46:58
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0