Lille Max





Efter badet tog jag cykeln och cyklade iväg till Millan, Tony & Max för att få hålla och snosa på det lilla knytet :)
Och liten det kan jag lova att han var, det var knappt så jag vågade hålla i honom!!
Han var helt underbart fin och Alwin kändes återigen som en jätte jämfört med honom men det är ju inte så konstigt då Alwin är 15månader äldre än Max :) Men Alwin har ju aldrig varit så liten som Max, eller jag har över huvudtaget aldrig träffat eller hållt i en sån liten going :)
Även Ida var där och efter en stund kom även min gosse dit då dom kom från farmor och farfar så han studerade Max lite men har jyrade mest på med annat och var rädd för deras katter :)

På tal om det så är Alwin jätte rädd för hundar och katter fast katter är inte riktigt lika farliga
tycker han men han blir ändå väldigt rädd om dom kommer nära honom.. Får han bara sitta i mitt knä så stryker han dom..
Småa hundar är värst, dom är han verkligen livrädd för och jag vet inte riktigt hur vi ska gå till väga för att han inte ska vara så rädd?
Kom gärna med förslag
för jag tycker det är så trist när han får bli så rädd alltid för man känner ju ändå några med djur och det känns så trist när han får vara så ledsen och rädd då man hälsar på folk med djur!!
Och att låta någon ta med sin hund till oss skulle kännas så fel för han ska ju inte måsta vara rädd hemma!!





Kommentarer
Vickan

Det bästa man kan göra är att låta han välja sig, och absolut inte plocka upp han för då tolkar han det som att du också tycker att det är farligt. Sitt brevid kanske och klappa, han vänjer sig nog snart =)

2010-04-26 @ 17:01:44
URL: http://victoriaekholm.blogg.se/
Jonna

Du får väl komma till oss och leka med små hundarna :)

2010-04-26 @ 18:03:55
Leea

Vi har samma problem med Lovisa, dock är de dom stora hundarna hon är rädd för :( Dom små däremot tycker är jätte roliga :)

2010-04-27 @ 17:08:57
URL: http://poottan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0