Nattjobb, flytt & städning





Då var det dax för nattjobb igen..
Jobbar 2nätter nu så hoppas jag kan sova länge imorron :)
Dom ringde både i förrgår och igår och frågade om jag kunde jobba natt men var så mkt med flytten så jag hann inte.. Typiskt, annars hade det ju blivit några extra slantar och det behövs ju nu..

Vi har iaf flyttat klart nu och lägenheten  har vi städat ur idag.. Imorron 9.30 ska den besiktas så då får vi se om jag orka hålla mig vaken tills efter de så jag kan vara med på den.. Nå vi får se hur trött jag är imorron..
Ida ska vara med gossen imorron och på fredag iaf när jag ska sova, tur han har världens bästa gudmor som ställer upp och är med honom när det behövs :) Hon har varit med honom en del nu oxå när vi har flyttat och även idag då vi har städat lägenheten.. Du är en klippa!!

Vi har även fått en massa hjälp med packning, flytt och upppackning av Terror så stort tack till henne oxå!!
Och alla andra som ställt upp och hjälpt till!! Vad hade vi gjort utan er?? :)

Huset är mest en dena röra för tillfället, det enda som är i ordning är Alwins rum och det är ju det viktigaste så han kan vara där och leka :)
Idag har Jockes pappa rivit en vägg och Björn har börjat riva bort den snygga väven i vardagsrummet och börjat spackla så imorron ska han börja slipa.. Vi får passa på och se hur han gör så vi lär oss, det kan ju vara en fördel om man kan sånt när man har hus :)
Hur som haver så kommer det bli matrum och vardagsrum i ett så det blir riktigt stort och öppet med vita tapeter med nå krumelurer på.. Så ska vi även tapetsera ny fondvägg i sovrummet då det som är inte passar ihop alls..
Jag fattar inte hur dom har tänkt när dom har gjort vissa saker  där..
Flera olika tapeter i samma rum, olika lister, svin fula färger osv..

Dessutom så var det ju tänkt att vi skulle flytta in första den 15e men nu blev det ju tidigare så dom sa att dom inte kommer hinna städa allt eller putsa fönster och så men att dom skulle ta det värsta och så sa hon att hon är ganska pedant så huset är inte skitigt i sig så då tänkte vi att då är det ju ingen fara MEN det var inte rent någonstans!! När vi kom dit på måndag så var Alwin på golvet och sen var han helt grå på knäna på sin overall och inte nog med det, när jag sen skulle böja torka i köket så var det hur svinigt som helst!!
Skåpen kan aldrig ha varit torkade för det var världens damm och fettlager på dom, på kylen/frysen var det likandant, ugnen alldelen brun och flottig invändigt (fattar inte ens hur man kan låta den bli så skitig!), dammiga gardiner var lämnade, dammigt i skåpen.. I tvättstugan var det världens dammlager på torktumlaren, badkaret i badrummet var det äcklig beläggning i osv.. Så man undrar ju vad dom har städat!!
Så ni kan ju gissa vad jag har sysselsatt mig med dom här dagarna och ännu är jag inte klar..

Nu blev det ganska mkr skrivet så vi slutar nog här :)



Kommentarer
Theresan

Okej, men är ju bara o höra av dig om du behöver det. Bara o komma över, eller höra av dig.. mitt nr är 076-8099169..

Annars är det ju bara o ta med hela datorn ifall att det skulle krångla, kommer inte precis sakna den. Är glocalnet så är inte världens snabbaste internet men det funkar :) Men kan ju vara skönt att ha ett fungerande internet till o betala räkningar m.m.

2009-09-30 @ 23:31:20
URL: http://theresan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0