Nattjobb





Då har jag börjat mitt nattpass för denna vecka och jag hoppas natten går lika bra som sist så jag slipper sitta och vara trött..
Tänkte fara till mamma och sova nån timme innan jag började men då kom jag på att om jag har öronproppar så kanske jag kan sova ostört hemma och det gick hur bra som helst.. Märkte inte ens när dom la gossen för natten :)
Jockes mamma och pappa har varit barnvakt då Jocke hade träning.. Känns ju lite konstigt att ha barnvakt då jag ändå är hemma men sover jag inte nån timme på kvällen så orkar jag aldrig vara vaken hela natten..

Dessutom så har jag ju varit dötrött på kvällarna ett tag nu och gått och lagt mig före fan, men idag fick jag nog förklaringen på detta.. Jag var ju till läkaren förra veckan för att kolla upp varför jag blir så svullen om händer och fötter när jag rör på mig mkt och då fick jag lämna massa prover..
Idag kom det ett brev där det stod att jag har järnbrist och det kan vara därför jag blir svullen..
Det låter ganska knäppt att det skulle vara pga det men det kan visst vara så när man varit gravid..
Så imorron ska jag hämta ut järntabletter som jag ska äta i 100dagar och se om det blir bättre..

Nu har vi även varit igång med packningen idag så typ alla smågrejer, skafferiet och kläderna är nerpackade.. Dock har jag inte packat ner Jockes kläder då jag inte visste vad han ska använda dagarna som är kvar och så är det ju kvar ytterkläder och skor och det har vi en hel del av :)
Flyttkartongerna börjar oxå vara slut så jag ska hämta mer hos min moster imorron så vi slipper fara runt och leta sånt..
Vi måste göra bort så mkt som möjligt i helgen då Jocke jobbar nästa vecka och jag jobbar natt onsdag och torsdag och vi har besiktning på lägenheten på torsdag så det blir lite tight om tid..
Tur man har vänner som ställer upp och hjälper till med packning, flytt, barnvakt osv :)

Nu blev det ett ganka långt inlägg så jag slutar väl här :)
Hinner säkert skriva mer under natten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0