Gävle-Sandviken-Kalix






Som ni redan vet så åkte vi ju ner till Gävle i söndags för att köpa oss en bil..
Tog nattåget från Boden och var framme i Gävle 07.15 på måndag morron då var det bara att leta reda på bussen som skulle ta oss till Sandviken men det var inte det lättaste då dom höll på att göra om så bussarna gick från ett helt annat ställe så det vara bara för oss att springa dit för att hinna med bussen..
Nåja vi hann med bussen iaf och när vi var framme i Sandviken blev vi upphämtade och åkte hem till dom som hade bilen..
Väl där fick vi frukost och var sedan och provkörde bilen och sånt som man gör :)

Det var ju även ett riktigt skitväder så han vi köpte bilen av böt till vinterdäck innan vi startade våran resa hemåt och under tiden fick vi sitta inne och se på tv och så bjöd hans fru på lite lunch så vi inte skulle vara hungriga :)
Dom var verkligen hur trevliga och snälla som helst!!

Det var en himla tur att han böt till vinterdäck för usch vilket väder det var efter högakusten!!
Det regnade och snöade om vartannat men efter Skellefteå tror jag nog ändå det var värst när det bara vräkte ner snö!!
Jag körde från Sundsvall till Skellefteå så jag åkte alltså då vädret var som värst så jag kan lova att jag var lite smått rädd..
Det är så himla typiskt att det ska bli sånt väder bara för att man har långt att köra!!
Där ett tag så kändes det som att vi aldrig skulle komma hem och jag var så jäkla trött så ögonen var omöjliga att hålla uppe..
Annars brukar jag inte kunna sova när jag åker bil..

Men vi tog oss hem till slut efter 11timmars körning och då hade vi ju även stannat några ggr och ätit m.m
Jag kan lova att vi båda stupade i säng!!

Jätte tack till Ida och Vickan som sov här med Alwin och även till farmor och farfar som ställde upp och var barnvakt!!
Jag hade nog fått oroa ihjäl mig om Jocke hade farit iväg själv så det var verkligen snällt att ni ställde upp!!


Och vad blev det för bil då*??
En Passat Variant Highline -02 1.8T och den är riktigt fin!! :)
Ska fota nån bild på den imorron kanske så får ni se hur den ser ut :)


Kommentarer
Sandra

Kul med ny bil :D

2009-10-23 @ 10:00:28
URL: http://sanbjo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0