:)

Graviditeten

Vilka var dina favorit kläder?
Mina svarta ballongbyxor och långa linnen

Vad var din/dina favorit rätter?
Vet inte om jag hade någon speciell favorit

Vad var dina/din favorit dryck? 
Thé tror jag nog

Vad tyckte du inte om?
Tyckte nog om det mesta men där ett tag blev jag äcklad av allt utom pasta

Var det någon favorit rätt som ändrades? 
Inte som jag minns

Vad var du mest sugen på?
Godis, inte bra!!

Hade du halsbränna?
Nej, inte de

Hade du sammandragningar?
Nej, kanske 3ggr under hela tiden

Mådde du illa?
I början mådde jag ganska illa men spydde aldrig

Vilken sovställning var bäst? 
På mage

När var din BF dag?
25 december.

Gick du över tiden? 
Japp, 18 låååånga dagar.

Hur mycket gick du upp i vikt?
Ca. 20 kilo

Hade du mycket vätska i kroppen? 
Nepp

Hur var ditt psyke?
Det var nog bra tror jag

Gnällde/klagade du?
Ne, försökte undvika det men där i slutet tror jag kanske jag gnällde lite då jag var less o vänta

Vad trodde du det var för kön? 
Jag var bombsäker på att det var en pojke från första början men vart lite osäker mot slutet

Visste du vad det var för kön?
Nej

Hur låg ditt SF mått?
37 som störst

Var du rädd för något?
Hemorrojder & att det skulle bli några kompikationer

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
En fin upplevelse utan några missöden

Hur ser du på graviditeten idag?
Underbar! Det ör så mysigt att vara gravid och känna det lilla livet inom sig.. Jag hade en sån himla bra graviditet utan några krämpor

Förlossningen

När började din förlossning?
12Januari 03.30

Hur började den?
Vaknade utav en värk.

När åkte du/ni in till förlossningen? 
Vi åkte ca 04.40

Varför?

Eftersom att jag gått över så länge så vill dom att vi skulle komma på en gång samt att vi hade ganska långt att köra.. Så kom värkarna med 5minuters mellanrum

Vem/vilka åkte du in med? 
Jocke

Fick du/ni åka hem igen?
Nej.

Vilket sjukhus skedde förlossningen på?
Sunderby sjukhus

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 
5cm

Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?
Jag försökte behärska värkarna så gott det gick, provade lustgas och fick sedan eda

Vilka/vilken var med under förlossningen?
Jocke, barnmorskan, en barnmorske studerande och sen även en sköterska

Tog du nått smärtstillande?
Lustgas och Eda

Grät du?
Nepp inte vad jag kommer ihåg iaf

Vad tyckte du var jobbigast?
När det kändes som att den aldrig kommer komma

Var du rädd för något?
Nej

Hur lång tid tog det?
6,5 timmar från första värken

Hur ser du på förlossningen idag?
Det absolut bästa jag gjort!! En lyxgraviditet måste väl även få avslutas med en lyxförlossning :)


Barnet

Vad blev det för kön? En gosse
Hur mycket vägde barnet? 3810 g
Hur lång var barnet? 52cm
Vad var huvudomfången? 37
Hur mådde barnet? Hur bra som helst

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0