Nattetid


Har du köpt en chokladkalender?
Har fått en av mamma :)

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Ne snarare för sent :)

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Javisst

Till vem är det svårast att köpa till?
jocke iår för det jag hade tänkt köpa hittade jag inte

Dricker du alkoholfri glögg?
Joo kan ju inte dricka med alkohol nu

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Ne

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Har inte sett den

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

Vet ej

Säg en person som du velat säga “God Jul” till men aldrig
vågat/orkat eller kanske glömt?

Ingen

Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Har nog mest varit jag men Jocke har hjälpt till med granen och att hänga upp stjärnorna i fönstren :)

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut?
Hur ska den se ut?

Vi båda :)

Plastgran eller äkta
Plast annars barrar det så mkt :)

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Tycker det är kul att ge men mkt roligare att få :)

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
Sverige om vi bara skulle få ha nå snö

Känner du någon julstämning nu?

Lite

När kom din julstämning?
Var nog när jag julpyntade för några veckor sen

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
1advent tycker då jag

När julpyntar man?
Från 1a advent till julst innan jul typ

Skickar du julkort?
Nepp

Vilken senap till skinkan?

Gillar inte senap men man måste väl ha det på ändå

Viktigaste på julbordet?
Köttbullar, skinka, prinskorv, rödbetssallad, jansson och massa annat

Julmusik jag inte kan vara utan?
Klarar mig ganska bra utan faktiskt :)

Världens bästa jullåt?

Vet som inte

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Knäck! Jo

Vilka traditioner har ni?
Vet inte om vi har några speciella traditioner förutom att se kalle anka :)

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?

Slå in själv

Lussebullar - Pepparkakor
Skumtomtar - Knäck
Köttbullar - Prinskorvar
Julskinka - Julkorv
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Julmust - Glögg
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - borta


5 Fördelar med julen enligt mig:

    * julklappar
    * massa mys
    * god mat
    * julafton
    * familjen

5 Nackdelar med julen enligt mig:

    * stress
    * äta för mkt mat
    * vänta på tomten
    * köpa julklappar i sista stund
    * all julhysteri


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0